Vanliga frågor

Jag har frågor om en produkt. Vad ska jag göra?
Mejla eller ring till kundtjänst du hittar kontaktuppgifter här: Kundservice. På vardagar svarar vi på mejl inom 30 minuter.

Hur lång är er leveranstid?
Beställningar gjorda före 15:00 måndag - fredag skickas samma dag (ej röda dagar). Övriga beställningar postas kommande vardag.
Mindre brev levereras direkt hem till dig nästa vardag.
Större brev/paket levereras till ditt närmaste postombud och aviseras med sms och e-post, leveranstid 1-3 dagar.
Viktigt att du lämnar ditt mobilnummer för sms-avisering annars skickas en avi ut och då kan det ta upp till fyra dagar.

Vad kostar frakten inom Sverige?

Frifrakt på alla köp över 500 kronor.
Köp Under 500 kronor frakt 49 kr.

Går det att beställa per telefon?
Ja, ring kundtjänst 0920-12210.

Jag måste ha varan innan ett visst datum. Går det att lösa?
Du har din order inom 1-3 arbetsdagar. Du hittar mer information om frakt och returer här: Leverans.

Hur gör jag om jag vill handla på faktura till ett företag?
Ring kundtjänst på telefonnummer 0920-12210. Vi kommer att behöva ert organisationsnummer, leveransadress samt fakturaadress.

Levererar ni till andra länder än Sverige?
I dagsläget levererar vi bara till Sverige.

Kan man hämta varan hos er och slippa frakten?
Det går bra att hämta din vara i vår butik, du hittar oss här: Karta
Läs mer hur det går till att hämta i butiken här

Finns varan i lager?
Alla varor som går att beställa på vår sida finns i lager. Finns varan inte i lager står detta uttryckligen och den går då ej att beställa.

Hur vet jag när varan finns på lager igen?
Anmäl dig med ditt namn och e-postadress på produktens sida, så får du ett mejl när produkten kommer in i lager.

Hur kan man betala?
I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt betalning via internetbank.

Kan jag Avbeställa eller lägga till produkt min order
Kontakta omgående Kundservice för att ändra i en order, ange alltid ordernumret för den order ändringen gäller. Ordern kan fortfarande annulleras om den inte redan har skickats från vårt lager. Har din order fått status "Skickad" kan vi dessvärre inte göra ändringar i din order då den redan har skickats med Posten. När den kommit så långt kan vi inte heller avbeställa din order. Har din order fått status "Betalning mottagen" ber vi dig att kontakta oss direkt så hjälper vi dig att lägga till en vara.

Kan ni ta in en produkt åt mig?
Saknar du en produkt eller färg i vårt sortiment, mejla oss! Har någon av våra leverantörer produkten tar vi hem den till dig.

Kan jag ångra mitt köp? Vi erbjuder öppet köp i 120 dagar, vid oanvänd vara och obruten förpackning. Vi betalar till och med returfrakten. Läs mer om våra Köpvillkor

Om jag vill skicka en present till någon?
Skicka presenter och julklappar till släkt, vänner, medarbetare, kunder och leverantörer inom Sverige. Med vår presenttjänst har du möjlighet att skicka en present direkt hem till vem du vill! När du kommer till kassan anger du leveransadress för din present och vi skickar den till närmaste utlämningsställe för postpaket. Vill du ha en text med i paketet anger du den enkelt vid betalning.
När du skickar presenter gäller endast kortbetalning och direktöverföring via bank.

Hur spårar jag mitt paket?
Om du inte mottagit någon sms-avisering för din order kan du istället hämta ut din försändelse hos ditt postombud genom att uppge kolli-id eller brev-id och visa upp din legitimation.
Kolli- eller brev-id mejlas ut till mejladressen du angav vid köpet. Har du inte fått något mejl börja med att titta i skräppostfiltret.
Om du inte hämtat ut din försändelse efter två sms-aviseringar kommer istället en avisering via brev att skickas hem till dig, med denna kan du hämta ut din försändelse.
Annars hittar du alltid ditt kolli-id när du loggar in på ditt konto. Är du inte registrerad kund kan du logga in som gäst med hjälp av ditt ordernummer och din mejladress på sidan "Gästspårning" .

Kan jag köpa presenter till mina anställda?
Vi erbjuder även företagspresenter till bra priser. E-posta på info@lyckasmedmat.se eller ring oss om ett prisförslag.
Till företag erbjuder vi även inslagning av presenter.

Min produkt gick sönder. Vad ska jag göra?
Mejla oss och beskriv vad som hänt så löser vi det. Skicka dock inte tillbaka en produkt utan att först ha kontaktat oss och fått din retur godkänd.

Min produkt var fraktskadad när jag hämtade ut den, Vad ska jag göra?
Försök att alltid kontrollera paketet ordentligt när du hämtar ut det och upptäcker du någon skada anmäler du det till Postombudet på en gång. Om du redan hunnit hem kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Kan ni sponsra min blogg eller tävling?
Om du har ett bra upplägg som passar oss eller ett gott syfte, så mejla oss!

Bloggar du om bakning, matlagning och hemmapyssel?
Om du tycker om våra produkter och samtidigt driver en blogg med ganska många läsare, vill vi väldigt gärna samarbeta med dig! Läs mer om vårt bloggprogram här!
 

Kan jag använda era produktbilder på min blogg eller i ett reportage?
Självklart får du det. Ange alltid www.lyckasmedmat.se som källa när du använder våra bilder. Behöver du bilder med högre upplösning för tryckt material, så ordnar vi det inom 12 timmar. Mejla oss en lista på produkterna som du vill ha bilder på.

Kan ni länka till min blogg?
Läs mer om vårt bloggprogram här!

Hur blir jag en produkttestare?
Skicka ett mejl till oss med namn och mejladress. Skriv också vilka typer av produkter som är av intresse för dig ( knivar, grytor, små redskap eller bakredskap). Vi tar kontakt med dig när vi har nya produkter och behöver nya testare. Läs mer om vårt testprogram här!

Saknar du något?
Tipsa oss gärna om produkter och varumärken du saknar i vår webbutik! Vi belönar varje tips vi använder oss av med varor för 500 kronor från vår webbutik.

Vem står bakom lyckasmedmat.se?
Lyckas med mat AB ägs av Peder Näslund som har mer än 20 års erfarenhet av restaurangbranschen, både som köksmästare och restaurangchef. Lyckas med mat erbjuder sedan 2006 nätförsäljning av noga utvald, högkvalitativ köksutrustning, köksredskap, tårttillbehör, bakredskap och andra köksprodukter till privatpersoner, företag och proffs. Du kan läsa mer om bolaget här.

Hur handlar jag?

Välj produkterna du vill beställa
Klicka dig fram i de olika kategorierna och välj produkt.
Använda dig av sökfunktionen och klicka på produktbilden eller länken så kommer du till en sida med mer information om din valda produkt. När du hittat en produkt som du vill köpa så klickar du på knappen "Lägg i varukorg". Då läggs produkten i din varukorg.

Se produkterna i din kundvagn
Du kan hela tiden se antalet varor du har i varukorgen och det totala priset inklusive frakt, uppe till höger i bild. Om du klickar på "varukorg” eller knappen ”Till kassan” så kan du öka eller minska antalet av en viss produkt eller ta bort den helt.

Gå till kassan
När du handlat klart så är det dags att gå till kassan. Klicka på knappen ”Till kassan” i din varukorg.

Logga in och/eller ny kund
Nu får du lämna dina adressuppgifter eller om du har handlat tidigare loggar du in med din e-postadress och lösenord.

Välj hur du vill betala
I samarbete med Klarnas betallösning Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning med VISA eller Mastercard samt betalning via internetbank.

Bekräfta och skicka din beställning
Du kontrollerar din beställning och slutför din order genom att klicka på "Slutför köp".

Vi levererar din beställning!
Din order går till oss och du får en bekräftelse på din beställning med e-post. Du får dina varor inom 1-3 vardagar efter du lagt din order.


2685 kunder har lämnat sina kommentarer om oss.

Vad våra kunder tycker


4.78 / 5
Se alla recensioner Lyckasmedmat.se
Ann Enberg 2016/12/07
Snabbt
Beställningen var fort levererad till mig.
Lisa K 2016/12/07
Toppen!
Stort utbud, bra priser – och snabb leverans!
Kajsa Persson 2016/12/07
Kanon!
Snabb leverans bra grejer. Lär återkomma som kund. Tack!
Karola 2016/12/07
Toppen!
Beställde produkter från Valrhona. Bra pris och supersnabb leverans.
Nathalie 2016/12/06
Service och utbud
Ett stort och bra utbud! Snabb leverans och väl paketerat

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta på sidan godkänner du användat av cookies.

Meny